Sider

søndag 7. februar 2010

Bruddstykker

Jeg er visst i det tause hjørnet om dagen. Det er / har vært mye på tapetet siden sist, men noen av prosjektene må jeg vente litt med å blogge om. Likevel: Her er noen glimt fra det jeg har drevet med de ukene som har gått:
Dette håper jeg skal bli et teppe med åpne kuber - jeg går på kurs med Helle Løvenskiold - veldig artig, men denne blokka krever konsentrasjon og tunga rett i munnen! Jeg har ikke kommet veldig langt ... har skåret en del og sitter med avskjær som truer med å spore meg av, for avskjæret kan jo også bli noe annet spennende. Bare se her - jeg er klar til å legge puslespill!
Et lite glimt ut av syrommet (det hender jeg ser opp fra det jeg holder på med):
Jeg har fortsatt en baldakin av snø hengende her - den siger og siger - utrolig at den ikke har falt ned for lengst.
Inne på syrommet har det vært både sying og quilting - her kommer noen smakebiter:
Sigrun sitt krabbeteppe til Thorvald - det var veldig gøy å jobbe med alle de forskjellige elementene i teppet som jeg kunne fantasere over.
Mer kvadrater... jeg blir ikke ferdig med dem. Her er det bomull, silke og lin det går i.
Enda mer kvadrater, silke her også. Har blitt / skal bli til noe. Noen ganger er det godt bare at de ligger der og jeg kan se på dem - glansen og sånn...
Enda mer silke, smugtitt på quiltingen her:
Mer om det kommer siden - til våren en gang kanskje.

4 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Her var det mye spennende på gang. Sigruns teppe er nydelig quiltet, takk for tittet.
Gleder meg til å følge med videre på prosjektene dine :o)

annemariesquilt sa...

Godt å se at du er i sving på sy rommet.. Nyderlig quilting du viser fram. Barneteppe er jo bare så skjønnt !

Marit sa...

Spennende blokker du viser fram... vanskelig å se hvordan det skal bli til slutt.
; )

Takk for koselig besøk, Anne. Imponerende snøgardiner utenfor vinduet ditt! Her håper jeg på vår...

Siren sa...

Her har du mye spennende på gang, både det sort og det lys med kvadrater/rektangler :)