Sider

onsdag 8. september 2010

Sommerrapport (1) fra syrommet

Tida går så fort!

Sommeren har kommet og gått, selv om jeg ikke liker å innse det. Jeg håper på en mild høst (og en kort vinter, etterfulgt av en lang vår...)

Litt sying og quilting har det blitt: Den klassiske schoolhouse-blokka har jeg kost meg med i flere varianter i sommer. Her er en av dem avbildet under quilting. Ellers har jeg vært opptatt av geometri med variasjoner - linjer, buer, sirkler har blitt brukt på quilt etter quilt. Her er et par smakebiter: Lena sin quilt - Nanny Sharon's Picnic Quilt er navnet. Skikkelig sommerlig og frisk! Den kler navnet sitt.

Her er mer quilting i samme gate, det er en åttebladsrose,vakkert håndsydd av Hanne R. (ingen blogg). Begge ga ganske frie tøyler, og det er morsomt! Flere bilder ligger på flickr.

Underveis i quiltinga kommer jeg stadig på flere måter å bruke enkle geometriske former på . Så skisseblokka er flittig i bruk, sånn at jeg får tatt vare på ideene. Det blir nok mer geometri på meg utover høsten?

3 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Lekkert, vakkert, originalt - kjempeflott!

dls sa...

Just stopped by your blog – although I don't know the Norwegian language, thought maybe your blog was about "quilting" from the first word in the title.

Your work, choice of fabrics, colors are just stunning. I will "bookmarK" your site and visit again.

Thank you for sharing your art.

Anonym sa...

Nydeleg arbeid, Anne. Så godt å sjå arbeid som ikkje er quilta "til døde", og geometrien får spele ei rolle.