Sider

lørdag 22. januar 2011

Progresjon

Det skjer da noe?
Litt kutting av biter... fra stoffene jeg viste i forrige innlegg: Kjedesøm...
..før utprøving av bakgrunner. Blokk-inspirasjonen kommer (på tross av fargevalget) fra modellen Mint Chocolate Wall Quilt i boka Cozy Modern Quilts (Kim Schaefer):

Mer utprøving:

Det er ikke planen at det skal bli en hel diger quilt. (Men jeg har endret planer før, så det er kanskje ikke helt til å stole på).
Miniatyren er klargjort for quilting.

Og her er halvferdig-bilde av arbeidet med applikasjonsdetaljen, som jeg viste i posten rett nedenfor her. Modellen heter Tuntreet og henger blant kursmodellene på Lappemakeriet. Jeg er litt i ulage fordi jeg ikke rakk å quilte den før levering. Så her er ny versjon påbegynt, og den skal quiltes før den evt forlater heimen! Den blir lik, men kanskje ikke helt lik? Vi får se?

6 kommentarer:

Oddbjørg sa...

Dette ser spennende ut!

Anne Heidi sa...

Så mye flott du arbeider med! Kjekt å ha litt forskjellige prosjekter på gang :-)

Merete sa...

Mye flott på gang her, venter spent på fortsettelsen:-)

Gudveig HN sa...

Mye fint her - er spent på å se hvordan det blir når det er ferdig.

Marit sa...

Liker både miniatyren din og Tuntreet veldig godt!
Det nye prosjektet ditt er spennende. Alltid litt skummelt å sette igang uten å se for seg sluttresultater, men desto mer spennende å finne ut av det gjennom valg som tas undervegs...
; )

Mary Keasler sa...

You are creating beautiful works of art. I am especially impressed with your wonderful quilting skills.