Sider

lørdag 25. august 2018

Planløs sying

 Da jeg begynte å sy restestrimler sammen med hvitt for noen få år siden, hadde jeg (som vanlig, nesten) ingen anelse om hvor jeg ville med det. Jeg bare bedrev avslapning i form av å sy sammen to og to av hva som helst. Jeg ante ihvertfall ikke at det skulle bli tre quilter ut av det.
Så begynte jeg å sy disse to-og-to-enhetene sammen parvis, og da sa det seg selv (i mitt hode) at dette ble likhetstegn. Haugevis av dem. De ble sortert i en slags orden basert på farge, sydd i kolonner (veldig så matematisk det ble, dette her) og supplert med store mengder bakgrunnsstoff (også kalt negative space).
Dette er nummer to av tre "Er lik"-quilter, hovedsakelig surgulgrønn med et lite hint av kontrastfarge.
Bakstykket er satt sammen av rester, før jeg stripequiltet i felter og avsluttet med usynlig lukkekant. Quilt nr tre avsluttes i disse dager...

Ingen kommentarer: