Sider

søndag 19. oktober 2008

Sareptas krukke

I 2005 gikk jeg på kurs hos Frøydis Myhre, der vi brukte en mosaikk-teknikk i kombinasjon med tyll og frihåndssøm på maskin for å få fram våre egne versjoner av Sareptas krukke. De andre ble ferdige, tror jeg, men min krukke har siden hengt på isoporplata si i påvente av den store inspirasjonen.
Da vi var på longarm-kurs i Tyskland fikk jeg forslag av Claudia Pfeil til quilting: Tett McTavishing-teknikk i bakgrunnen kombinert med mikrostippling rundt murstein og rundt krukkebiter for å få formene til å poppe fram, skravering i vinduskarmen - og ellers det som faller meg inn mens jeg holder på... Som Claudia sier: "The quilt will speak to you and tell you what it needs!"
Som sagt, så gjort. Nå har jeg "tegnet" med longarm-maskina og hatt det kjempegøy. Det skjer noe nå, det kommer til og med "noe" ut av krukka!! Mulig jeg må hjelpe til med litt trapunto-teknikk for å få det enda bedre fram, vi får se.




4 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Kjempelekkert!!! Gleder meg til å se krukke-bildet ferdig.

Lise in Norway sa...

Den ble helt nydelig Anne Gleder meg til å se den på møte i vis og fortell

Merete sa...

Dette ser veldig bra ut!

Bjørg sa...

Det var moro å se teppet på quiltemøte i kveld. Veldig lekket var det.