Sider

fredag 20. februar 2009

Restefest (forts.)

Jeg vet at jeg egentlig holder på med restefesten min. Men:
Jeg blir så fort distrahert!
Altså: Jeg fant , jeg fant.... de 16 svart/hvite blokkene etter Gemstones-teppet jeg sydde i januar. Jeg syntes de ble hakket for kjedelige og ensformige, og de ble bare hengende på isoporplata. Men i dag var de i øyekroken min mens jeg drev med restefesten, og da fikk jeg idé til en dobbelt-ramme som kanskje kan redde misèren. Jeg bare måtte hive meg over det mens idéen var fersk. Her pusler jeg sammen den innerste av rammene. Den ytterste har jeg skåret biter til, men jeg må vente til den første er sydd på før jeg bestemmer meg helt for hvordan den blir. Fortsettelse følger.

Under her kommer dokumentasjon på at det jobbes disiplinert med restene fra forrige innlegg (godt eksempel på multitasking). Det går framover! Jeg satt og lekte med utkast i EQ6 til klokka var blitt altfor mange i natt, og håper jeg har lagret noen bra.

1. Pinwheels av tiloversblevne trekanter - blir til ca. slumreteppe i rosa / beige og en mindre quilt (barnestørrelse) i gult.

2. Diverse blokker med utgangspunkt i restestrimler på 2 ". Blir en mellomstor quilt (lapsize)?

Her er restestrimlene på 1 1/2" i ferd med å bli en quilt i størrelse krabbeteppe / barneseng/vognteppe - det avhenger av ramma, som ikke er ferdig uttenkt. Det kommer.

1 kommentar:

Merete sa...

Spent på å få se noe ferdig resultater her, blir det noe å se på quiltemøte til onsdag eller?