Sider

onsdag 1. juli 2009

Jeg trengte ikke flere stoffer

En rask titt i stoffhyllene mine før jeg dro ga en klar konklusjon: ikke mer inn her!! Og jeg var klar på at denne gangen skulle jeg komme meg hjem fra kurs i Tyskland uten å handle stoffer hos Claudia på Quilt&Co.
Jeg burde visst bedre. Men jeg holdt stand helt til etter kursslutt!
Rett før vi skulle dra til flyplassen begynte jeg å rote i en kasse med biter av slips-silke i alle farger. Over den kassa hang en crazy-quilt. Ganske kul, (giftig)grønn, sydd av de silkene.

Lang historie kort: Jeg ble dratt mot de røde. Claudia (kurslærer og butikkeier) kom og hjalp meg - veldig - og plutselig så det slik ut på bordet. Da hadde hun sortert i lys og mørk, på farge (rød mot blå, og motsatt - ) og laget en collage, og det sto jeg ikke imot for fem øre. Så de ble med meg hjem.
Nå har jeg lagt dem utover ei stor isoporplate - sånn - og så skal jeg se på dem littegrann og nyte glansen i dem før jeg begynner å skjære.
Selv om det var crazy-quilten i butikken som satte meg i gang, tror jeg at jeg kommer til å ende med en annen versjon av crazy. Mer collage, kanskje. Jeg rekker sikkert å bestemme og ombestemme meg flere ganger før jeg er i mål. (Datteren min har allerede døpt prosjektet og kaller det Marrakesh-teppet - inspirert av teppene hun så der nede).

6 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

WOW så flotte! Skjønner godt at de måtte bare bli med hjem. . . . jeg kan tydelig se at det står Anne på dem :o)

Oddbjørg sa...

Ser ut til at du har hatt et fint opphold i Tyskland. Gleder meg til å se hva som kommer ut av de flotte stoffene.
God sommer!

Laila sa...

Ville vere ei stoooor synd å reise frå noko slikt :-) Ser fram til å sjå kva desse nydelege stoffa blir til.

Mona sa...

Såååååå nydelig stoffer. Kunne jo ikke reise fra disse. Skjønner deg godt jeg.

Lise in Norway sa...

Dette blir spennende Anne hva du får ut av slipsene........Gleder meg......

Sigrun sa...

Jeg skjønner veldig godt at du ikke kunne la være å ta dette med deg hjem. Er helt sikker på at det kommer noe lekkert ut av dette. Må være utrolog inspirerende å være der nede på kurs, det ser ihvertfall sånn ut på bildene. Fortsatt god sommer.