Sider

søndag 23. august 2009

Quilting også, ikke bare ferie

Det skulle vært rart ellers...
Jeg har fått noen dager ved maskina også, jeg har ikke bare farta rundt! Det har blitt litt forskjellig av eget og andres arbeid - kommer tilbake til det etterhvert.
Hanne betrodde meg basket-quilten sin (har vist smugtitt tidligere). Jeg fikk begynt på den før sommerferien, som også ble en vel anvendt tenkepause.
Nå er den ferdig quiltet, og det var en veldig morsom jobb.
En liten kikk til:
Tanken var å oppnå et stramt / maskulint uttrykk kombinert med myke / buede linjer. Det er brukt mye stitch-in-the-ditch og rette linjer.

Hanne ønsket kabler, det ble en flerdobbel variant for å fylle tilstrekkelig i de brede feltene.
Jeg har tilpasset dem slik at de går opp i målene i blokkene, det samme gjelder de rette linjene i bakgrunnen i basket-blokkene og i fyll-trekantene. Kurvene fikk også litt quilting etter samme prinsipp. Pianokeys i ramma (funker på utrolig mye).
Bitteliten detalj her: Som dere sikkert kan se - det er en fryd å studere arbeidet til Hanne på nært hold.

5 kommentarer:

May Britt sa...

Du har gjort et nydelig arbeide. Så quilten til Hanne i helga og den er så flott.

Anne-Grethe sa...

Virkelig flott arbeid både du og Hanne har lagt ned her!

annemariesquilt sa...

Utrolig flott quilta, jeg er imponert!!

Litamora's Quilt & Design sa...

Denne ble utrolig nydelig! Flott quilta!

Elins systue sa...

Utrolig fint quiltet. Skulle gjerne kunne dette