Sider

torsdag 17. mars 2011

Gleder meg til Tromsø og årsmøte i NQF!

Nå er kofferten pakket og alt er klart ... i morgen setter vi kursen mot Tromsø og et av vårens høydepunkter, nemlig årsmøtet i NQF. Jeg gleder meg til å være sammen med kjente og ikke så kjente, til utstilling, foredrag, alskens påfyll - og ikke minst - å oppleve Tromsø by. Det er første gang jeg reiser dit, og forventningene er på topp :)
Jeg regner med at han som blir hjemme og passer huset gjerne blir med meg en annen gang, noe sier meg at møtet med Tromsø vil gi mersmak. Jeg har fått masse tips om ting å se og gjøre!!

Det har vært stille på bloggen (igjen), men desto mer aktivt på Quiltekammeret. Siden jeg må vente litt med å blogge noe av det som har vært på gang, velger jeg å vise aksjonsteppene som jeg holdt på med for to innlegg siden.
Teppene har vært ferdige en stund. Her er de fotografert på skaren utenfor huset.
Tropisk variant:
Detalj. Mønsteret jeg har quiltet med heter Twine.Her er den polare varianten. Her la jeg små "pauser" med sort i de fargede radene i stedet for å la dem gå fortløpende som i det røde teppet.

Detalj. Quiltemønsteret jeg brukte her heter Triangle Transit.
Og til slutt: Et impulskjøp som føres på inspirasjons-kontoen. Dette garnet fant jeg i en garnbutikk i Lillestrøm, det er spunnet av litt av hvert, silke blant annet... det var ikke noe skriftlig info på hespen, så jeg er litt svevende når det kommer til produktopplysning.
Siden det er alt annet enn mykt, egner det seg nok best som effekt brukt på ett eller annet. Vet ikke hva ennå. Foreløbig bare nyter jeg fargene og klapper og kjenner på det!

2 kommentarer:

Marit sa...

Ha en flott tur til Tromsø!
Liker begge teppene dine veldig godt, og quiltemønstrene i begge er nye og spennende for meg.
; )

Tingelingeling sa...

Håper du har hatt det flott i Tromsø!
Nydelige tepper. Jeg er stor fan av deg og dine fargevalg! Håper jeg også i uoverskuelig fremtid får nok guts til å lage egne ting. Det var det jeg gjorde mest av før, og det kribler..

Klappeting er en sterkt undervurdert ting - det gir inspirasjon, glede og masse energi! Og alt mulig annet..
Ha ei fin og inspirerende uke!