Sider

lørdag 13. april 2013

Silke og lin: Fullført

Nå kan jeg endelig vise hva jeg har holdt på med!  Jeg starter med  historien bak prosjektet:

 Skårer Kirke skulle ha ny alterduk, og jeg var så heldig å få oppdraget å lage den.  På den gamle alterduken var det en rekke kirkelige symboler som man ønsket å videreføre i den nye duken:  På den ene siden kornaks og drueklase som symbol for vekst, på den andre siden kurver i  tillegg til fem brød og to fisker (kjent fra bibelhistorien). Dekoren på den gamle duken var brodert og applikert. Jeg tenkte i samme gate i starten av prosessen, helt til jeg innså at jeg skulle bruke quilting som eneste virkemiddel for å få fram dekorelementene. Etter at skisse og prosjektbeskrivelse var godkjent, kunne jeg gå i gang.

Her er et par detaljbilder av quiltingen.
 Slik tar den seg ut i kirkerommet med alterutsmykningen i bakgrunnen. Den er fotografert noen dager før innvielsen, som var første påskedag. Derfor mangler det lys og lysestaker, og underduken er lilla i motsetning til den hvite, som brukes påskedag.

  Litt tettere på:

 Andre siden:

10 kommentarer:

Bjørg sa...

Så nydelig!! Flott arbeid!

annemariesquilt sa...

Så fint !! utrolig ..

Gudveig HN sa...

Fantastisk! Du er utrolig dyktig!!!

Marit sa...

Nydelig!
Det minner om trapunto. Flott effekt!

Bente Antonsen sa...

Dette var nydelig arbeid.Imponert.

Britt Nina sa...

Denne var flott!

Anne sa...

Fantastisk flott, Anne!
Du er helt utrolig. Det er spennende å se at enkle former kan få et så flott utrykk. Tenker menigheten er fornøyd :)

LeKaQuilt sa...

Enda ett fantastisk flott arbeid fra deg :o) Nydelig !

Dollandesign sa...

Jag är full av beundran för Ditt enorma arbete! Detta ska Du vara mycket stolt över, tycker jag.

Dollandesign

Sølvis blog sa...

Alterduken din ble utrolig flott. Du gjør nydelig arbeid Anne, og har all grunn til å være stolt av denne