Sider

torsdag 28. august 2014

Silke - igjen: Fellesprosjekt

En liten sniktitt fra vinterens og vårens søster-samarbeid:
Gjennom søsteren min, som maler på silke, fikk vi et fellesoppdrag. Føringer i forhold til utforming er lagt av oppdragsgiver ut fra arbeider søsteren min og jeg har gjort tidligere.

Tema / inspirasjon er en kveldsstemning. Blikkfanget er et jugendinspirert dekorfelt, det omgis av silke i himmel/havnyanser.

Vi bor langt fra hverandre, men vi fikk til et samarbeidsmøte for å spikre designet. Det ble sendt en hel del MMS og eposter underveis, både mens hun malte og mens jeg sydde. Her er noen glimt fra prosessen etter at den ferdig malte silken kom i hus hos meg - fra stabilisering med vliselin via layout, stoffvalg og søm -
 via quilting -

 til lukkekantsøm.
Bilder av hele må vente ennå en stund.
Det er morsomt å jobbe med søster ... det blir det nok mer av!

Ingen kommentarer: