Sider

søndag 7. september 2014

Round & Round...

...møter nye stoffer:
Jeg falt for Camille Roskelleys hvite versjon av dette designet og så for meg et teppe med et skimrende, transparent / gjennomsiktig uttrykk. Derfor gikk jeg etter stoffer med et islett av hvitt i seg og kom opp med disse 16 (vesentlig fra ulike serier av Artgalleryfabrics.com og Lecien).
Jeg fulgte (som vanlig) ikke oppskriften slavisk, så jeg lagde noen flere trekantkvadrater enn jeg trengte - nok til fire stjerneformer i hvert stoff. Alltid greit å ha litt å velge i.
Så la jeg ut, sydde...
... og hadde til slutt åtte blokker. Jeg trengte sju.
Her er de sju som kom på "førstelaget":
Og her er den åttende, som fikk godt med hvitt stoff rundt seg for å bli stor nok til å funke som  bruksteppe.
Gruppebilde med lukkekant av stor og liten...
Her er den lille, som ble den mest transparente?
Litt nærmere:
... og baksiden.

6 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Hei Anne, så hyggelig å se at du er innom bloggen din :) Det er to nydelige prosjekter du har laget deg. Og quiltingen er perfekt til disse to teppene. Håper vi "ser" deg snart igjen med flere flotte prosjekter ! Klem Lena

Mona sa...

Dette var lekkert! Tror jeg må få kjøpt meg det mønsteret.

Gudveig HN sa...

Stilig og lekkert, ble det...både det store og det lille...

Lappedamen sa...

Noe så vakkert og delikat! Nydelig er begge teppene, utsøkt quilting selvfølgelig. Det er bare å gi seg over!

Anne-Grethe sa...

Nydelig quilting og delikate farger. Jeg kjøpte dette mønsteret i San Francisco i september - nå ble jeg virkelig inspirert til å sy :)

Edny sine puslerier sa...

Så lekkert! Alltid kjekt å ha litt ekstra å velge i;) Og for ei nydelig quilting!!