Sider

tirsdag 17. februar 2009

Restefest

Nå er det lenge siden bloggen har blitt prioritert. En liten smakebit fra siste aktiviteter:
Jeg har mange bokser stående med rester (biter som ble til overs - og avskjær -) etter tidligere prosjekter.
Her er noe av det som ble til overs da jeg sydde en quilt i Winsome-stoffer i fjor.
Trekanter og rektangler som bare savner en plan...

Jeg har startet med å kombinere dem med rester i lyse (mer eller mindre offwhite) stoffer - småbiter og strimler som har kommet fram fra glemselen (dvs alle eskene - bak isoporplatene der alle lagene med ufo-er henger... men det er en annen historie).

Jeg har ingen ferdigspikret plan, bare en veldig løs en - og jeg følger ingen oppskrifter denne gangen. Tenker bare på ett og ett steg og ser hva som skjer etterhvert. Jeg skal telle biter, jeg har skisset litt løst, og kanskje jeg leker litt med noen utkast i EQ6 etterhvert.
Men jeg vet et par-tre ting:
  • Jeg kommer til å bruke en enkel / tradisjonell blokk.
  • Det skal bli flere enn én quilt. Om det blir to eller tre og hvor store eller små de blir, er foreløbig et mysterium. (Blir litt klarere når jeg har telt biter).
  • De skal lages av stoffer som allerede er i hus. Det er nok å ta av!!

1 kommentar:

Gudveig HN sa...

Det blir spennende å se hva du får ut av disse bitene dine! - og FOR en orden du har i stoffbitene!