Sider

tirsdag 13. januar 2009

Det går framover

"Gemstones" er sydd sammen og har fått ramme. Jeg støtte på noen utfordringer - jeg ble redd for at favorittstoffet (det røde) skulle bli for dominerende hvis det ble brukt i hele ramma, og det stoffet jeg valgte å supplere med, hadde jeg for lite av. Men jeg har bøta og skjøtt - og jeg kom i mål med de stoffene jeg hadde i hus!
Den skal få bli med til Tyskland som mitt bidrag til kurset "Ideas needed? What to do on a quilt?", som er tema etter flere dager med feathers og bakgrunnsfyll-quilting, som sikkert vil gi oss bakgrunn for egne meninger : )
Alle deltakerne har med quiltetopper. De legger vi ut under kalesjeplast - så kaster vi fram ideer, og så tegner kurslærer /vi oppå plasten og prøver ut forskjellige design. Det var veldig inspirerende, lærerikt og ikke minst matnyttig da vi hadde tilsvarende kurs for et år siden. Det var veldig stor spennvidde på quiltene mht design, stil, fargevalg osv - så vi måtte tenke "utenfor boksen" mer enn en gang. Og folk hadde veldig forskjellige innfallsvinkler.
Så jeg gleder meg...

4 kommentarer:

Sigrun sa...

Så flink du har vært. Quilten ser flott ut. Får vel se et nærbilde når du er hjemme igjen fra kurset. God tur.

Hanne sa...

Den ble virkelig flott!
Gleder meg til å se hvordan du quilter den :-)

Lise in Norway sa...

Dett ble kjempe lekkert Anne. Gleder meg til å se det etter Tyskland turen

Mia sa...

Så flott teppe...glädjer mig till å se hur den blir quiltad..så hørs vi, sen får komma opp med mitt "blå teppe" så du får quiltat det...
Ha en fin tur till Tyskland
Maria