Sider

søndag 25. januar 2009

På tide å lande ...

Jeg svever fortsatt?! Men nå er kursuka i Tyskland historie. Stor opptur, mye å lære, masse inspirasjon. Enda mer å øve på, praktisere og prøve ut i dager og uker som kommer. Og mange kjente å treffe igjen, flere nye å bli kjent med. Ferie, moro og utfordringer, alt på en gang, det tror jeg vi er enige om, både Merete og jeg.

Her er noen smakebiter fra det jeg gjorde på kursene:
Dawn Cavanaugh tok for seg funky feathers og et vell av bakgrunnsfyll-teknikker. Her er en teknikk jeg likte godt.


Claudia Pfeil hadde videregående featherkurs - ornamentic feathers - der vi lekte oss med feathers bortover store flater.


Og hun hadde reprise på et kurs jeg gleda meg til med god grunn - ideas needed - what to do on a quilt - der vi spenner fra det enkle til det avanserte når vi prøver ut forslag til quilting. Det var mange fine - og veldig forskjellige - quilter folk hadde med seg. Det bidro til at vi kom opp med veldig varierte løsninger. Vi fotograferte, og vi tegnet og skrev så blekket sprutet.... Her jobber vi på quiltene jeg hadde med.






Jeg sitter igjen med flere forskjellige alternativer.... og jeg brenner etter å prøve ut ideene jeg fikk, samtidig som jeg trenger å tenke liiiitt til før jeg setter i gang.

Så i stedet for å quilte egne saker, har jeg eksperimentert i dag på vegne av en kunde: Det er et forarbeid til en utsmykning i tovet ull + silke som involverer quilting. Jeg har testa ut ulik tetthet, linjeføring, struktur, tekstur.... spennende! Jeg kan ikke vise bilder nå, men jeg håper at jeg kan vise noe etter hvert.

5 kommentarer:

Hanne sa...

Gleder meg til å se hva du omsetter din nye kunnskap i etterhvert :-)

Lise in Norway sa...

Så flotte prøve lapper Anne. Gleder meg til å se dem

Sigrun sa...

Ja dette ser lovende ut Anne, veldig spennende. Er det ikke deilig å kunne drive med det du har mest lyst til.

Litamora's Quilt & Design sa...

Takk for koslig kommentar på bloggen:-) Du og Merete er så heldige som har vært på quiltekurs. Det er den store drømmen min... Håper å få kjøpt meg maskin etterhvert. Da får dere to holde kurs(hi-hi)
Gleder meg til å se resultatene deres framover etter kurset. Jeg likte så godt det øvrste bildet, og quiltinga der. Knallfint!!!
Det er vel en av grunnene til at jeg ikke higer etter å gjøre ferdig store ting... jeg kvier meg for å quilte de på ei vanlig maskin, og skal jo så absolutt ikke gjøre den lettvint å bare quilte i "gropa" heller... jeg får øve litt til:o)

Lappedamen sa...

Så flotte quiltemønstre. Jeg likte spesielt godt det med rutenettet - kjempelekkert. Blir gøy å følge med på dette.