Sider

tirsdag 16. juni 2009

I mål (1)

Så ble quiltinga av Joy of Life-applikasjonen ferdig - i går - og den ble levert til Inger Lise i dag. Jeg takker for tilliten - og for mange spennende, morsomme og ikke minst utfordrende timer den uka klenodiet "bodde" på quiltemaskina. Kort oppsummert er quilten blitt utsatt for følgende: Quilting in-the-ditch i alle blokker, quilting rundt alle applikasjonskonturer, rette parallelle linjer i bakgrunnen på alle blokker og "pianotangenter" i ytre ramme. Alle ninepatch-blokker fikk kontinuerlige bua/krølla linjer for å danne en diagonal grense mellom de rette horisontale / vertikale linjene som stråler ut fra senterblokka. Mer detaljer finnes på flickr
Jeg er fornøyd med resultatet - og jeg har pirka og plundra og kost meg masse!! :)

2 kommentarer:

Lise in Norway sa...

Tusen takk Anne jeg er kjempe fornøyd og arbeidet er nydelig gjort

LeKaQuilt sa...

Det er utrolig flott quilt, somer nydelig quiltet :o)