Sider

mandag 21. september 2009

Rødt / lilla. Lavkontrast # 2

Forrige lavkontrastprosjekt var sand. Nå har jeg har gått til fotografiene mine fra i sommer og plukket farger igjen.
Lilla fra en tistel - Dyprosa nyanser fra en peon -
Rubinrød / vinrød fra dyyyp til litt lysere ....

Og så har jeg tenkt lavkontrast igjen og gått på jakt i stofflageret og plukket medium / mørke stoffer.
Litt nærmere:

Jeg opplevde at det ble litt vel lite kontrast etterhvert, og bestemte meg for å tilsette grått / svart. Jeg har trukket hovedfargen i blokka ut i tilgrensende del av ramma.
Nå står det på designplata mens jeg har tenkepause. Tror jeg må ta noen grep når jeg quilter her, for dette ligner egentlig ikke helt på det jeg så for meg da jeg startet. Prøving og feiling... det er det man lærer av? Har jeg hørt...
Fortsettelse følger en eller annen gang.

3 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Artig blokk - farvene er vakkre. Nå er jeg spendt på fortsettelsen.

Anonym sa...

Nydelege fargar, - som alltid :-)

Marit sa...

Så spennende prosjekt. Jeg har nettopp jobbet med en rød quilt med lavkontrast (Kaffe Fassett workshopen). Som kommentar fikk jeg høre av mesteren selv at det er en veldig vanskelig oppgave å unngå at det ser ut som ett stoff... Litt eksperimentering kan man lære mye av. Selv ble jeg litt frustrert over å jobbe med lavkontrast, og innser at jeg er glad i å kunne bruke både farge- og lyshetskontrast! Takk for veldig hyggelig besøk på bloggen min. Du har veldig mye flotte arbeider, jeg får komme tilbake...
; )